upuj według kategorii

REGULAMIN KORZYSTANIA Z SERWISU SWIATKOLEKCJI.pl/SLAWNE AUTA

(obowiązuje od 21.08.2023 r.)

1.    INFORMACJE O FIRMIE ORAZ DANE KONTAKTOWE

1.1   Kim jesteśmy. 

Właścicielem serwisu internetowego www.swiatkolekcji.pl jest firma Customeritum Sp. z o.o.

z siedzibą w Sulejówku 05-070 przy ulicy Paderewskiego 167 - numer NIP: 1132816880.

Prowadzimy serwis internetowy www.swiatkolekcji.pl, który umożliwia Sprzedawcom oferowanie prenumeraty kolekcji oraz produktów z nią związanych.

Sprzedawcą prenumeraty kolekcji "Sławne Auta" jest EMSE Edapp SL z siedzibą w Hiszpani pod adresem Torrijos 42, 08-012, Barcelona, Hiszpania. Numer NIP -5263662511 

1.2    Nasze dane kontaktowe.

Użytkownikom oraz klientom którzy wykupili prenumeratę lub złożyli zamówienie przez sklep internetowy proponujemy przesłanie wiadomości e-mail na adres: [email protected] lub kontakt telefoniczny z naszym Biurem Obsługi Klienta pod nr 22 177 74 90.

1.3    Jak firma kontaktuje się z użytkownikami. 

W przypadku konieczności kontaktu z użytkownikiem Sprzedawca nawiązuje kontakt za pomocą preferowanej/wybranej metody kontaktu – przez telefon lub pisemnie, wysyłając wiadomość na adres e-mail lub pocztowy podany przez użytkownika w zamówieniu.

1.4    Zawiadomienie drogą „pisemną” obejmuje także wiadomości e-mail. Słowa takie jak „droga pisemną” lub „pisemnie” wykorzystywane w tym kontekście odnoszą się także do wiadomości e-mail.

2.    NINIEJSZE WARUNKI

2.1    Co obejmują niniejsze warunki Regulaminu.

Niniejszy Regulamin dotyczy nabywania towarów dostępnych za pośrednictwem Serwisu. 

Serwis to platforma internetowa sprzedaży towarów, w tym prenumeraty kolekcji „Sławne Auta”. 

2.2 Czym jest prenumerata kolekcji „Sławne Auta”. 

Prenumerata kolekcji „Sławne Auta to forma subskrypcji, w której czytelnik (kolekcjoner) zobowiązuje się do regularnego opłacania określonej kwoty w zamian za otrzymywanie regularnych wydań tej serii. Prenumeratorzy mogą korzystać z różnych korzyści, takich jak niższa cena w porównaniu do zakupu pojedynczych numerów, dostęp do ekskluzywnych materiałów lub dodatków oraz wygodę regularnego otrzymywania aktualnych wydań kolekcji w określonej formie dostawy. Prenumerata może być zawarta na czas trwania kolekcji, opłacana i wysyłana cyklicznie w przesyłkach po kilka numerów łącznie, z możliwością automatycznego odnowienia, jeśli czytelnik nie zrezygnuje z subskrypcji.

2.3    Dlaczego warto się zapoznać z Regulaminem.

Przed złożeniem zamówienia należy dokładnie przeczytać zapisy Regulaminu. Określają one kim jesteśmy, w jaki sposób dostarczamy produkty użytkownikom witryny, na czym polega prenumerata, jak można zmieniać lub rozwiązywać umowy, co zrobić, gdy wystąpią problemy, oraz zawierają inne ważne informacje. W sytuacji, gdy użytkownik uzna, że niniejsze warunki zawierają błąd, należy skontaktować się ze Sprzedawcą w celu omówienia sytuacji.

3.   SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ 

 

3.1 Zamówienie to oświadczenie woli klienta w przedmiocie zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą, określające m.in. rodzaj i liczbę towaru, w tym przypadku – prenumeraty kolekcji „Sławne Auta”.

3.2 Informacje zawarte na stronie Serwisu www.swiatkolekcji.pl/slawneauta nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a są zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży prenumeraty. W ten sposób złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy prenumeraty. Klient wypełniając formularz zamówienia składa ofertę zakupu prenumeraty.

3.3 Klient może złożyć zamówienie na prenumeratę poprzez stronę internetową Serwisu po zalogowaniu się do panelu klienta (jako Klient Serwisu) w ramach rejestracji konta w Serwisie lub bez rejestracji konta.

3.4   Sposób, w jaki Sprzedawca przyjmuje zamówienie użytkownika. 

Klient dokonuje zamówienia prenumeraty poprzez wybór pakietu startowego swojej subskrypcji spośród dostępnych pozycji, prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia i wysłanie go do Sprzedawcy za pośrednictwem Serwisu.

Pakiet startowy prenumeraty to pierwsze numery kolekcji, od których klient chce rozpocząć swoją subskrypcję. 

3.5 Klient wypełniając formularz zamówienia prenumeraty wskazuje również metodę płatności.

Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty. 

3.6 Poprawnie złożone zamówienie prenumeraty potwierdzane jest za pomocą wiadomości e-mail wysyłanej do Klienta. Przyjęcie zamówienia użytkownika przez Sprzedawcę następuje w momencie, gdy Sprzedawca przesyła wiadomość e-mail do użytkownika, co powoduje powstanie umowy między Sprzedawcą a użytkownikiem.

3.7 Prawidłowo złożone zamówienie prenumeraty powinno zawierać dane identyfikujące Klienta, w szczególności jego imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail. Podanie numeru kontaktowego ułatwia Sprzedawcy interwencje w przypadku problemów z dostawą towaru do klienta.

3.8    Sytuacje, w której przyjęcie zamówienia użytkownika jest niemożliwe. 

Gdy Sprzedawca nie może przyjąć zamówienia, informuje użytkownika o tym fakcie i nie nalicza żadnych opłat za produkt. Do takiej sytuacji może dojść z rozmaitych powodów, jak np. brak produktu w magazynie; niespodziewane ograniczenie zasobów, którego nie można było w sposób uzasadniony zaplanować; wykrycie błędu w cenie lub opisie produktu; niemożność dotrzymania wskazanego przez użytkownika terminu dostawy, albo też wydarzenia, które są poza kontrolą Sprzedawcy.

3.9     Numer zamówienia przypisywany jest do każdego zamówienia, a Sprzedawca zawiadamia użytkownika o tym, jaki numer ma jego zamówienie. W przypadku kontaktu ze Sprzedawcą w celu uzyskania informacji na temat zamówienia należy podać jego numer.

4.    NASZE PRODUKTY.

4.1    Faktyczny wygląd produktów może się nieznacznie różnić od ich wizerunku na zdjęciach zamieszczonych w Serwisie. Zdjęcia produktów na naszej stronie służą wyłącznie do celów poglądowych. Mimo że Sprzedawca dołożył wszelkich starań, aby kolory były wyświetlane prawidłowo, nie może zagwarantować, że sposób wyświetlania kolorów przez urządzenie dokładnie odzwierciedla kolor produktów. Zamówiony produkt może się nieznacznie różnić od tego przedstawionego na zdjęciach.

4.2    Opakowanie produktu może wyglądać inaczej. Opakowanie produktu może się różnić od wersji przedstawionej na zdjęciach w Serwisie.

5.    DOSTAWA PRODUKTÓW

5.1 Realizacja zamówień następuje po zaksięgowaniu płatności przez Sprzedawcę, z zastrzeżeniem wyjątku w postaci wyboru przez Klienta opcji „za pobraniem”, o ile taką formę płatności udostępniono. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – termin realizacji zamówienia wyniesie do 28 dni od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

5.2 Dostawy zamówień realizowane są za pośrednictwem następujących firm:

a. Pocztę Polską – przesyłki polecone

b. Kurier Poczty Polskiej

5.3    Koszty dostawy. 

Koszty wysyłki prenumeraty pokrywa Wydawca. 

Koszty wysyłki pojedynczych numerów kolekcji w tym m.in. numerów archiwalnych są zgodne z cennikiem operatora pocztowego (Poczty Polskiej) dla przesyłek poleconych w zależności od gabarytu przesyłki: 

https://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_przesylka_polecona.html

Koszty dostawy będą wyświetlane użytkownikom w naszym Serwisie i dodatkowo potwierdzone w zakładce „Zasady Realizacji Prenumeraty kolekcji „Sławne Auta””.

5.4    Termin dostawy produktów. 

Dodatkowe informacje na temat harmonogramu przesyłek w kolekcji w zakładce „Zasady Realizacji Prenumeraty kolekcji „Sławne Auta””. 

5.5    Sytuacja, gdy produkt jest prenumeratą. 

Dostarczymy towar do czasu wygaśnięcia prenumeraty (jeśli ma to zastosowanie) lub do czasu odstąpienia od umowy w sposób zgodny z zapisami paragrafu 7 albo odstąpienia od umowy za pisemnym powiadomieniem, zgodnie z paragrafem 9.

5.6    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia spowodowane wydarzeniami pozostającymi poza jej kontrolą. Wydarzenia pozostające poza naszą kontrolą obejmują wydarzenia takie jak wojna, zamieszki, powodzie, trzęsienia ziemi lub inne klęski żywiołowe, akty terroryzmu lub działania państwa czy rządu. W przypadku opóźnienia dostawy produktów w wyniku zdarzenia pozostającego poza naszą kontrolą, Sprzedawca kontaktuje się z użytkownikiem tak szybko, jak to możliwe, aby powiadomić go o opóźnieniu, a także podejmuje kroki w celu zminimalizowania skutków opóźnienia. Po zawiadomieniu użytkownika o opóźnieniu Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia spowodowane przez te zdarzenia, ale jeśli istnieje ryzyko, że opóźnienie będzie znaczne, użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu rozwiązania umowy i otrzymania zwrotu pieniędzy za produkty, za które zapłacił, a których nie otrzymał.

5.7   Dostawa towaru. 

Aby zorganizować dostawę produktu do użytkownika, w szczególności prenumeraty, Sprzedawca może udostępnić jego dane jednemu z jej starannie dobranych Partnerów. 

Partnerem Sprzedawcy w ramach realizacji wysyłek prenumeraty jest firma Customeritum Sp. z o.o., ul. J.Paderewskiego 167, 05-070 Sulejówek oraz Poczta Polska S.A. 

5.8    Sytuacja, gdy użytkownik jest nieobecny w momencie dostawy produktu.

Jeśli w momencie dostawy nikogo nie będzie pod podanym przez użytkownika adresem, a produkty nie mogą zostać umieszczone w skrzynce pocztowej, firma odpowiedzialna za dostawę może pozostawić produkt w bezpiecznym miejscu lub zostawić powiadomienie informujące o tym, jak użytkownik może zmienić uzgodnienia dotyczące dostawy.

5.9     Jeśli po nieudanej próbie dostawy produktów użytkownik nie zmieni uzgodnień dotyczących dostawy lub nie odbierze ich z punktu odbioru, Sprzedawca skontaktuje się z użytkownikiem w celu ustalenia dalszych instrukcji postępowania i może obciążyć go kosztami przechowywania produktu i dalszymi kosztami związanymi z dostawą. Jeśli pomimo dołożenia zasadnych starań Sprzedawca nie będzie w stanie skontaktować się z użytkownikiem lub zmienić uzgodnień dotyczących dostawy lub odbioru, Sprzedawca może rozwiązać umowę, i zastosowanie będzie miał wtedy punkt 9.1.

5.10    Moment przejęcia przez użytkownika odpowiedzialności za produkt. 

Użytkownik przejmuje odpowiedzialność za produkt w momencie dostarczenia produktu na adres, który podał w zamówieniu.

5.11    Moment przejęcia przez użytkownika prawa własności do towarów. 

Użytkownik zostaje właścicielem produktu będącego towarem w momencie otrzymania przez Sprzedawcę pełnej zapłaty za ten produkt.

5.12    Przyczyny możliwego zawieszenia dostawy produktów do użytkownika. 

Czasami Sprzedawca może być zmuszony zawiesić dostawę produktów. Może do tego dojść z różnych powodów, np. ze względu na konieczność rozwiązania problemów technicznych lub wprowadzenia drobnych zmian technicznych bądź aktualizacji systemu Serwisu.

5.13    Prawa przysługujące użytkownikowi w przypadku zawieszenia dostawy produktów. 

Sprzedawcaskontaktuje się z użytkownikiem z wyprzedzeniem, aby poinformować go o planowanym zawieszeniu dostawy produktu, chyba że problem jest pilny lub nagły. Jeśli Sprzedawca będzie musiał zawiesić dostawę produktów na okres dłuższy niż dwa tygodnie, cena zostanie zmodyfikowana w taki sposób, aby użytkownik nie płacił za produkty podczas zawieszenia dostawy. Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu rozwiązania umowy dotyczącej produktu, jeśli Sprzedawca zawiesi dostawę lub powiadomi go, że zamierza ją zawiesić w każdym przypadku na okres dłuższy niż dwa tygodnie. W takim przypadku Sprzedawca zwraca użytkownikowi wszelkie kwoty, które wpłacił z góry za produkty, które miały być dostarczane w okresie następującym po rozwiązaniu umowy.

5.14    Sprzedawca może także zawiesić dostawę produktów (realizację prenumeraty) w przypadku braku zapłaty za kolejną przesyłkę. 

6. CENY I PŁATNOŚCI

6.1 Jak znaleźć cenę produktu. 

Ceny produktów (w tym podatek VAT) będą cenami wskazanymi na stronach zamówienia, w momencie składania przez użytkownika zamówienia. Mimo że Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby cena produktów przedstawiana użytkownikowi była prawidłowa, mogą zaistnieć przypadki, w których wskazana cena ulegnie zmianie lub będzie nieprawidłowa. W takiej sytuacji zastosowanie mają zapisy punktów 6.2 i 6.3.

6.2 Zmiany dotyczące podatku VAT. 

Jeśli stawka podatku VAT zmieni się między datą złożenia zamówienia przez użytkownika a datą dostarczenia produktu przez Sprzedawcę, ostateczna cena produktu może ulec zmianie. Sprzedawca może podnieść cenę, aby odzwierciedlić wzrost podatku VAT, jeśli użytkownik nie zapłacił jeszcze za produkt. Jeśli użytkownik zapłacił już w całości za produkt, cena nie ulega zmianie. Żadne z postanowień niniejszych warunków nie zastępuje żadnych przepisów prawnych bezwzględnie obowiązujących w jego miejscu zamieszkania.

6.3 Co się dzieje, gdy Sprzedawca źle obliczy cenę. 

Zawsze jest możliwe, że pomimo najlepszych starań niektóre produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być niewłaściwie wycenione. Sprzedawca zwykle sprawdza ceny przed przyjęciem zamówienia użytkownika, tak aby w przypadku, gdy prawidłowa cena produktu na dzień zamówienia użytkownika jest niższa niż cena określona przez nas w dniu złożenia zamówienia przez użytkownika, Sprzedawca może policzyć użytkownikowi niższą kwotę. Jeśli prawidłowa cena produktu na dzień złożenia zamówienia przez użytkownika jest wyższa niż cena podana w witrynie, Sprzedawca kontaktuje się z użytkownikiem w celu uzgodnienia dalszego postępowania zanim zaakceptuje zamówienie. 

6.4 Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay SA.

 

6.5 Serwis www.swiatkolekcji.pl/slawneauta proponuje swoim klientom następujące formy płatności:

- za pobraniem  

- za pomocą przelewów natychmiastowych 

- Karty płatnicze: 

*Visa

*Visa Electron

*Mastercard

*MasterCard Electronic

*Maestro

 

Brak zapłaty za złożone zamówienie skutkuje anulowaniem zamówienia przez Sprzedawcę.

6.6 Do każdej transakcji zakupu Klient otrzymuje specyfikację dostawy. Akceptacja Regulaminu przez Klienta oznacza zgodę na wystawianie i wysyłanie przez Sprzedawcę  dokumentów dostawy w formie elektronicznej.

6.7 Jeśli użytkownik uzna, że dokument jest nieprawidłowy, powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą, aby ją o tym poinformować.

6.8 Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

6.9  Wzrost cen. 

Sprzedawca może od czasu do czasu podnieść cenę produktów będących przedmiotem umowy. Sprzedawca powiadomi użytkownika o wzroście ceny z wyprzedzeniem w wysokości co najmniej trzydziestu (30) dni. Żadne z postanowień niniejszych warunków nie zastępuje żadnych przepisów prawnych bezwzględnie obowiązujących w jego miejscu zamieszkania.

7.    PRAWA UŻYTKOWNIKA DO ROZWIĄZANIA UMOWY

7.1    Użytkownik może rozwiązać umowę ze Sprzedawcą w każdej chwili. Prawa użytkownika w momencie rozwiązania umowy zależą od tego, co użytkownik kupił, stanu zakupionych przedmiotów, działań firmy i tego, kiedy użytkownik zdecydował się na rozwiązanie umowy:

(a)    Jeśli produkt, który zakupił użytkownik jest wadliwy, użytkownik może mieć prawo do rozwiązania umowy (lub do naprawy lub wymiany produktu lub też odzyskania części lub wszystkich pieniędzy), patrz punkt 10;

(b)    Jeśli użytkownik chce rozwiązać umowę z powodu czegoś, co Sprzedawca zrobił lub zapowiedział, że zrobi, patrz punkt 7.2;

(c)    Jeśli użytkownik zmienił zdanie na temat produktu, patrz punkt 7.3. Użytkownik może móc otrzymać zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli nadal trwa okres dozwolonego odstąpienia od umowy, ale kwota wpłaconych pieniędzy może to podlegać odliczeniom, a użytkownik będzie musiał pokryć koszty zwrotu wszelkich towarów;

(d)    We wszystkich innych przypadkach (jeśli Sprzedawca nie ponosi winy za daną sytuację, a użytkownik nie ma prawa zmienić decyzji), patrz punkt 7.5.

7.2    Rozwiązanie umowy z powodu czegoś, co Sprzedawca zrobił lub zamierza zrobić. 

Jeśli użytkownik rozwiązuje umowę z przyczyn określonych w punktach od (a) do (d) poniżej, umowa zostaje natychmiast rozwiązana, a Sprzedawca zwraca użytkownikowi w całości pieniądze za wszystkie produkty, które nie zostały dostarczone, a użytkownik może również mieć prawo do odszkodowania. Powody mogą być następujące:

(a)    Sprzedawca poinformował użytkownika o błędzie w cenie lub opisie produktu, który użytkownik zamówił, a użytkownik odstąpił od zamówienia;

(b)    istnieje ryzyko, że dostawa produktów może zostać znacznie opóźniona z powodu zdarzeń pozostających poza kontrolą Sprzedawcy;

(c)    Sprzedawca zawiesił dostawę produktów z przyczyn technicznych lub powiadomiła użytkownika, że zamierza zawiesić dostawę z przyczyn technicznych, w każdym przypadku na okres dłuższy niż dwa tygodnie.

7.3    Użytkownik korzysta z prawa do zmiany zdania. 

W przypadku większości produktów zakupionych online użytkownik ma prawo zmienić zdanie w ciągu czternastu (14) dni i otrzymać zwrot pieniędzy. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.” Prawo to wyjaśniono bardziej szczegółowo w niniejszych warunkach. Należy pamiętać, że produkty muszą zostać zwrócone przed przetworzeniem zwrotu.

7.4    Ile trwa okres, podczas którego użytkownik może zmienić zdanie. 

Długość okresu zależy od tego, co zostało kupione, i w jaki sposób odbywa się dostawa.

(a)    Czy użytkownik zakupił towar? Jeśli tak, użytkownik ma na zmianę zdania 14 dni od dnia, w którym on (lub inna osoba przez niego wskazana) otrzymał towar, chyba że:

(i)    Towary użytkownika są podzielone na kilka dostaw otrzymywanych w różnych dniach. W takim przypadku użytkownik ma na zmianę zdania dotyczącego towarów 14 dni od dnia, w którym użytkownik (lub inna osoba wskazana przez niego osoba) otrzymała ostatnią dostawę.

(ii)    Towary są dostarczane w regularnych odstępach czasu przez określony czas (na przykład prenumerata czasopism). W takim przypadku użytkownik ma 14 dni od dnia, w którym on (lub inna osoba wskazana przez niego osoba) otrzymał pierwszą dostawę. 

7.5    Rozwiązanie umowy w przypadku, gdy Sprzedawca nie ponosi winy, a użytkownik nie ma prawa zmienić decyzji. 

Nawet jeśli Sprzedawca nie ponosi winy za zaistniałą sytuację, a użytkownik nie ma prawa zmienić zdania, użytkownik może rozwiązać umowę przed końcem jej okresu obowiązywania. Okres obowiązywania umowy dotyczącej prenumeraty kończy się, gdy ostatni numer danego produkt zostaje dostarczony i opłacony. Jeśli użytkownik chce rozwiązać umowę przed końcem jej obowiązywania, powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, aby ją o tym powiadomić. Umowa nie ulegnie rozwiązaniu przed upływem jednego (1) miesiąca kalendarzowego od momentu skontaktowania się użytkownika ze Sprzedawcą. Sprzedawca zwróci użytkownikowi pieniądze za wszelkie przedpłaty dokonane przez użytkownika za produkty, które nie zostały mu dostarczone. Na przykład, jeśli użytkownik powiadomi Sprzedawcę, że chce rozwiązać umowę w dniu 4 lutego, firma będzie nadal dostarczać produkt do 3 marca. Sprzedawca obciąży użytkownika opłatami za dostarczenie produktu do 3 marca i zwróci wszelkie kwoty, które użytkownik wpłacił z góry za dostarczanie produktu w okresie po 3 marca.

8.    JAK ROZWIĄZAĆ UMOWĘ ZE SPRZEDAWCĄ(W TYM W SYTUACJI, GDY UŻYTKOWNIK ZMIENIŁ ZDANIE)

8.1    Użytkownik powinien powiadomić Sprzedawcę, że chce zakończyć umowę. Aby rozwiązać umowę ze Sprzedawcą należy poinformować Sprzedawcę o tym zamiarze, wykonując jedną z następujących czynności:

Prenumeratorzy oraz osoby składające zamówienie poprzez Serwis powinni:

(a)    skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Firma może poprosić użytkownika o podanie imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail oraz szczegółów zamówienia; lub

(b)    Wydrukować formularz, wypełnić go i przesłać go do firmy na adres podany na formularzu lub po prostu zadzwonić lub skontaktować się e-mailowo z Biurem Obsługi Klienta odpowiedzialnym za dany tytuł podając imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu lub adres e-mail oraz szczegóły zamówienia.

Formularz:

- Numer prenumeratora/ numer zamówienia:

- Imię i nazwisko:

- Adres:

- Powód rozwiązania umowy/ anulowania zamówienia:

- Czy produkty zostały zwrócone:

8.2   REKLAMACJE 

Przypadki, w których Sprzedawca pokrywa koszt zwrotu towaru. 

Sprzedawca pokrywa koszt zwrotu towaru:

  1. jeżeli produkty są wadliwe (Rękojmia) 
  2. w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi sprzedaży lub innego błędnego funkcjonowania serwisu 

Składanie reklamacji odbywa się drogą elektroniczną na adres emailowy: [email protected]. W celu ułatwienia procesu weryfikacji reklamacje powinny być wskazywać numer zamówienia, którego dotyczą.

Reklamacja powinna opisać jej przedmiot i okoliczności uzasadniające wraz z żądaniem Użytkownika doprowadzenia do stanu zgodnego z

umową, (rozdział 5a i 5b ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja

2014 r.)

(c)    jeśli użytkownik rozwiązuje umowę, ponieważ Sprzedawca poinformował go o zbliżającej się zmianie produktu lub niniejszych warunków, błędu dotyczącego ceny lub opisu, opóźnieniu w dostawie z powodu zdarzeń pozostających poza kontrolą Sprzedawcy lub ponieważ użytkownik ma do tego prawo. 

We wszystkich innych okolicznościach (w tym także w przypadku, gdy użytkownik korzysta z prawa użytkownika do zmiany decyzji), użytkownik musi pokryć koszty zwrotu produktów.

8.3    Sposób zwrotu pieniędzy przez Sprzedawcę. Sprzedawca zwróci użytkownikowi kwotę zapłaconą za produkty, w tym za koszty dostawy, za pomocą tej samej metody, której użyto do dokonania płatności. Sprzedawca może jednak potrącić ze zwracanych pieniędzy następujące kwoty w sposób opisany poniżej.

8.4    Potrącenia ze zwracanych kwot. Jeśli użytkownik korzysta z prawa do zmiany zdania:

(a)    Sprzedawca może obniżyć wysokość zwracanej kwoty (z wyłączeniem kosztów dostawy) w sposób odzwierciedlający wszelkie zmniejszenie wartości towarów, jeżeli zostało ono spowodowane przez to, że użytkownik obchodził się z nimi w sposób, który nie byłby dozwolony w sklepie. Jeśli Sprzedawca zwróci użytkownikowi zapłaconą kwotę zanim będzie mogła dokonać inspekcji towarów, a później odkryje, że użytkownik obchodził się z nimi w sposób niedopuszczalny, użytkownik musi zwrócić Sprzedawcy odpowiednią kwotę.

8.5    Kiedy zostanie dokonany zwrot pieniędzy. 

Sprzedawca zwróci użytkownikowi wszelkie należne mu środki tak szybko, jak to będzie możliwe. Jeśli użytkownik korzysta z prawa do zmiany decyzji, zwrot pieniędzy zostanie dokonany w ciągu 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzyma produkty od użytkownika lub, jeśli nastąpi to wcześniej, w dniu, w którym użytkownik dostarczy Sprzedawcydowody odesłania produkt do Sprzedawcy.

9.    PRAWA SPRZEDAWCY DO ROZWIĄZANIA UMOWY

9.1    Sprzedawca może rozwiązać umowę w przypadku naruszenia przez użytkownika jej postanowień. Sprzedawca może w dowolnym momencie rozwiązać umowę dotyczącą produktu, pisząc do użytkownika, jeśli:

(a)    użytkownik nie dokonał płatności na rzecz Sprzedawcy w należnym terminie, a następnie nie uregulował jej w ciągu 21 dni od otrzymania przypomnienia o należnej płatności; lub

(b)    użytkownik nie umożliwił Sprzedawcy dostarczenia mu produktów w rozsądnym terminie.

9.2    Sprzedawca ma prawo wycofać produkt. Sprzedawca może napisać do użytkownika, aby poinformować go, że Sprzedawca zamierza zaprzestać dostarczania produktu. Sprzedawca poinformuje użytkownika co najmniej na 28 dni przed zaprzestaniem dostawy produktu i zwróci wszelkie kwoty, które użytkownik wpłacił z góry za produkty, które nie zostaną dostarczone.

10.    WYSTĄPIENIE PROBLEMU Z PRODUKTEM

10.1    Jak poinformować Sprzedawcę o problemach. 

Sprzedawca ma prawny obowiązek dostarczania produktów zgodnych z umową. W przypadku jakichkolwiek pytań lub skarg dotyczących produktu, należy skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z danych podanych w części NASZE DANE KONTAKTOWE.

11. NASZA ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA STRATY LUB SZKODY PONIESIONE PRZEZ UŻYTKOWNIKA

11.1    Sprzedawca odpowiada przed użytkownikiem za możliwe do przewidzenia straty i szkody przez nią spowodowane. Jeśli Sprzedawca nie przestrzega niniejszych warunków, ponosi odpowiedzialność za straty lub szkody poniesione przez użytkownika, które są przewidywalnym wynikiem zerwania przez nią umowy. Utratę lub uszkodzenie uznaje się przewidywalne, jeżeli jest oczywiste, że wystąpią lub jeśli w momencie zawarcia umowy zarówno Sprzedawca, jak i użytkownik wiedzieli, że mogą wystąpić, na przykład, jeśli użytkownik omówił to ze Sprzedawcą podczas procesu sprzedaży.

11.2 Sprzedawca nie wyłącza ani w żaden sposób nie ogranicza swojej odpowiedzialności względem użytkowników w żadnych aspektach, które byłyby niezgodne z prawem. Obejmuje to także odpowiedzialność za naruszenie praw użytkownika w odniesieniu do produktów, w tym prawa do otrzymywania produktów, które są: zgodne z opisem i informacjami dostarczonymi przez Sprzedawcę użytkownikowi, a także wszelkimi próbkami lub modelami widzianym lub badanym przez użytkownika, oraz są produktami zadowalającej jakości; a także odpowiedzialność z tytułu wadliwych produktów.

11.3    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za straty biznesowe. Sprzedawca dostarcza wyłącznie produkty do użytku domowego i prywatnego. Użytkownicy zgadzają się nie korzystać z produktów w celach komercyjnych, biznesowych, lub do ponownej sprzedaży, a Sprzedawca nie ponosi wobec nich żadnej odpowiedzialności za utratę zysków, udziału w rynku, przerwę w działalności lub utratę możliwości biznesowych.

12. DANE OSOBOWE 

12.1  Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o zasadach ochrony prywatności przedstawiamy w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://swiatkolekcji.pl/slawneauta/polityka-prywatnosci

13.    INNE WAŻNE WARUNKI

13.1    Sprzedawca może przenieść niniejszą umowę na inny podmiot. 

Sprzedawca może przenieść przysługujące jej prawa oraz obowiązki wynikające z niniejszych warunków na inną organizację. W takim przypadku Sprzedawca skontaktuje się z użytkownikiem, aby poinformować go o planach przeniesienia umowy. Jeśli użytkownik jest niezadowolony z przeniesienia, może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu rozwiązania umowy w ciągu 14 dni od poinformowania użytkownika o przeniesieniu, a Sprzedawca zwróci użytkownikowi wszelkie płatności dokonane przez użytkownika z góry za produkty, które nie zostały dostarczone.

13.2    Zgoda Sprzedawcy jest wymagana do przeniesienie praw użytkownika na inną osobę. 

Użytkownik może przenieść prawa lub obowiązki wynikające z niniejszych warunków na inną osobę tylko wtedy, gdy Sprzedawca wyrazi na to zgodę na piśmie.

13.3    Żadna inna osoba poza użytkownikiem nie ma żadnych praw wynikających z niniejszej umowy. Niniejsza umowa obowiązuje wyłącznie Sprzedawcą i użytkownika. Żadna inna osoba nie ma prawa do egzekwowania jakichkolwiek warunków tej umowy.

13.4    Jeśli sąd uzna część niniejszej umowy za niezgodną z prawem, reszta jej zapisów pozostanie w mocy. Każdy z akapitów niniejszych warunków funkcjonuje niezależnie od pozostałych. Jeśli jakikolwiek sąd lub właściwy organ zdecyduje, że którykolwiek zapis umowy jest niezgodny z prawem, pozostałe zapisy pozostaną w mocy.

13.5    Opóźnienie w egzekwowaniu zapisów umowy nie oznacza utraty przez Sprzedawcę prawa do egzekwowania ich w przyszłości. Jeśli Sprzedawca nie będzie natychmiast nalegać, aby użytkownik wykonał wszystko, do czego jest zobowiązany zgodnie z niniejszymi warunkami, lub jeśli Sprzedawca opóźni się w podejmowaniu kroków przeciwko użytkownikowi w związku z zerwaniem umowy, nie będzie to oznaczać, że użytkownik nie będzie musiał wykonać swoich zobowiązań i nie przeszkodzi to Sprzedawcy w podjęciu kroków przeciwko użytkownikowi w późniejszym terminie. Na przykład, jeśli użytkownik nie uiści płatności w terminie, a Sprzedawca nie wezwie go do zapłaty i nadal będzie dostarczać produkty, Sprzedawcamoże zażądać dokonania płatności w późniejszym terminie.

13.6    Jakie przepisy prawne mają zastosowanie do umowy i gdzie użytkownik może wszcząć postępowanie sądowe. 

Wszelkie spory wynikłe z korzystania z Serwisu www.swiatkolekcji/slawneauta rozstrzygane będą przed Sądem właściwym dla miejsca zamieszkania użytkownika. 

13.7  Alternatywne mechanizmy rozwiązywania sporów. Alternatywne rozwiązywanie sporów jest procesem, w którym niezależny organ rozpatruje fakty będące przedmiotem sporu i stara się go rozwiązać, bez konieczności zwracania się do sądu. 

Jeśli użytkownik nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki Sprzedawca rozpatrzyła jego skargę, ma prawo skierować spór do europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów, znajdującej się pod adresem http://ec.europa.eu/odr . Strony, za obopólną zgodą mogą także skierować sprawę do Sądu Polubownego przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który umożliwia rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami a konsumentami za pomocą arbitrażu.